Autocross driving school

5:15 am, sambata dimineata, suna alarma. Snooze. 5:19 suna alarma de backup. Disable. 5:20 suna prima alarma snoozata. Disable. Deschid un ochi, vad ca am primit un mail, citesc, zambesc, pun telefonu jos si adorm lemn. 6:23, suna telefonul, ma sperii imi dau seama ca e tarziu, raspund si vorbesc cu Cipi. Trebuia sa ma intalnesc cu ei la 6:15 pe I90 Highway. Ii spun ca nu mai pot ajuge ca abia m-am trezit, si am noroc ca el ma incurajeaza sa plec dupa ei ca am timp sa ajung in Bremerton (~150km) pana la 8:30 cand incepe. Sar din pat, pun un lapte sho cereala, ma imbrac si verific lista de ieri: Presiune verificata in cauciucuri? Checked! Benzina? Checked! Scos din masina orice obiect care nu este ancorat? Checked! Ghiozdanul cu schimburi de ploaie? Checked! Casca in portbagaj? Checked!

Sar in masina si ma urc pe autostrada. Opresc la primul drive-in de Starbucks ca imi dau seama ca nu o sa tin prea mult fara doza de cofeina. Nu ma simt prea bine de vreo doua zile, nu paste vaca iarba cum ma paste pe mine raceala. Iau cafeaua, iau un sandwich pentru mai tarziu (ca cine stie pe unde mai ajung si azi, niste mancare in masina nu strica), pun un cd cu muzica buna sa imi revin si o intind la drum. Ma duc la primul eveniment local de curse din sezon, si am de gand sa particip ca si cursant la scoala. Asta asa, ca sa vedem cu ce se mananca 🙂

Mergi mult, da macar ai partea de o primire calduroasa cand ajungi

Autocross (def) = Unul dintre cele mai accesibile sporturi auto, cu daune minime pentru masina si cu costuri foarte reduse de participare. Nu se bazeaza pe viteza excesiva in linie dreapta, ci mai mult pe manevrabilitate si abilitatile soferului de a naviga printre conuri la viteze de 60-100 km/h. Exista cateva tipuri clasice de obstacole, printre care Slalom, Gates, CBox, UTurn, etc. Traseul este mereu unic, singura bariera fiind imaginatila organizatorilor. De obicei organizat pe suprafete asfaltate, drepte si intinse,  in cazul nostru este organizat pe un aeroport uitat de lume, cu bucati de asfalt de aderente diferite si cu 10cm de apa pe jos. Tricky, ah? 🙂

Inspectia tehnica. Da Jorje, ala e un Lotus 🙂

Altceva interesant la clubul asta este ca se bazeaza pe voluntariat pentru a pastra costurile scazute. Asta insemana ca daca o ora conduci, atunci o alta ora o stai pe margine si pui la loc conurile pe care le darama aialalati care conduc. Marfa ideea, nu? Nu e asa de marfa si cand ploua de rupe norma afara 🙂 Mai tineti minte ce va spuneam acu doua saptamanani despre examenul de moto? Eh nu a fost mare diferenta acum. Nu era totusi la fel de frig ca atunci, in schimb ploua (mult) mai tare. Cel putin dimineata (de unde nu am prea multe poze si nici filme)  m-a facut ciuciulete in ora aia. Iar eu racit, deja nu stiam daca ce imi curge pe fata e apa de ploaie sau un muc. Era cam rece ca sa fie muc… 🙂 Dar si cand a venit randul meu sa conduc….

Un ciuciulete, doi ciuciulete. Vai si ce vant mai batea. Eu cica pazeam conurile...
...cand de fapt ma uitam numa la masini. Erau vreo 3 Corvette-uri. Asta era cel mai fain. WRX-uri erau o gramada.

I Love My Subaru. I really do. Vai de capul meu, ca abia acum am inceput sa inteleg de ce am dat atatia bani pe masina asta. Incepusem sa uit de ce am vrut-o. Da’ a avut ea grija sa imi aminteasca in weekendu asta. Senzational, pe cuvant!!! Nu am condus in viata mea ceva cu un handling atat de bun. Iar tractiunea aia integrala cu cauciucuri de 235 rupe norma cand accelerezi. Daca imi scapa un pic in drift, o lasam sa alunece pana imi puneam botul pe directia vruta, dupa care talpa, si se lipea tata de asfalt 🙂 Evident ca eram singurul idiot caruia ii scartaiau rotile, ca ideea la autocross e sa nu faci deloc drift, ca aia te incetineste si nu mai scoti timp bun. Da’ io cu el in sange ma cam chinuiam, mai ales la Uturnurile alea. Instructorii tipau la mine toti: „brake brake brake”. Ccceee fraaana taataaaa? Da-i mancatias blana sa rupi cauciucu’n ea, unde m-ai vazut tu pe mine sa franez cand intru intr-o serpentina?? Pai ce-i aicia? Dans la bara? Auzi ca cica sa franez. Dupa ce i-am facut pe primii 2-3 sa se apuce cu mana de suportul de sus, am inceput si eu sa inteleg ca e mai eficient daca franez 😀 Imaginati-va ca in filmele pe care o sa le vedeti, alea deja sunt cursele de dupa-masa, cand pricepusem treaba.

Geaca albastra era fleasca. Nu radeti de casca. Nu m-au lasat sa o port pe a mea ca nu era DOT - approved

Am scos timpi buni, rezonabili chiar. Cred ca cel mai bun dintre novici, dar tot cam cu o secunda si ceva in spatele instructorilor. Deci mai am de lucru pentru cand o sa ma duc la competitie 🙂 Era Vali care imi facea poze cu un tun din ala de aparat (apropo, pentru toate super pozele alea cu masina mea, lui Vali trebuie sa ii multumim, ca si-a deplasat fundul 300km ca sa mi le faca) de pe margine cand vine langa el unul dintre organizatori. Se uita la mine cum merg, si ii zice lu Vali: eh, asta sigur e instructoru care conduce. Za Vali scoate ochiu din luneta de la tun si zice: Ntz, asta e un prieten d-al meu. 😀   (Asta jur ca n-am inflorit-o, asa mi-a povestit-o Vali 🙂 )

Unde-i poarta?? Unde-i poarta??
Sttaaaaiii fffaaahhh, un te duci?? C-aici o luam la dreapta
I know, Early on the cones, constant throttle.
Nush cum e cu fizica asta, da conu ala nu l-am daramt, pe cuvant. Greu de crezut nu? Nu si daca in pozitia aia sta sa-ti sata fundu-n drift 😛
Si un final de vedeta

O chestie care m-a amuzat rau. Citat din scrisoarea de confirmare la scoala: „Our privilege to use the track is based on the goodwill of the neighbors who live around the track. Please keep your car quiet, follow the speed limits, and no burnouts please.  Watch out for kids, dogs and farm animals on the access road. If you see the neighbors, please wave at them and be courteous.  Use ALL of your fingers when you wave.”

Sa va mai spun ca erau inscrise si 3 babutze la 65+ de ani? Una conducea un Nissan 350z decapotabil (cre ca il furase de la fisu) una conducea BMW Z3u lu barbasu si una conducea un Subaru Forester family style asta. Asta n-avea treaba, tanti conducea printre conuri de zici ca a plecat la grocerys. Nici pe aleea de la drive-in de la Mc nu mergi asa de incet 🙂 Aia cu Z3-u l-a si scapat intr-un viraj de s-a invartit ca titirezu 2-3 ture. Si-a amestecat un pic visele, si a luat-o de la capat.

Sa va uitati la poze, sa vedeti masini frumoase. cateva macar, ca am cam sters ce aparea cu numere de inmatriculare. Sa stiti ca sunt organizate in doua foldere. In primul gasiti pozele facute cu aparatul meu, precum si filmele, iar in al doilea gasiti (senzationalele) poze impuscate de Vali cu tunu. Alea sunt multe, le-am pus separat pentru pasionati. Zici ca e imposibil sa nu daram conul ala in cateva dintre ele. Si totusi… 😀

Sa va uitati si la filme. Sunt simpatice, desi nu se simte prea tare viteza, ca nu iti dai seama de G-urile de acolo. Nu de alta dar masina nu se lasa prea mult ca are supensiile destul de tari. Dar nu ca suna frumos la peste 6000 rpm? Vrruuummm Vruuummm

In incheiere, cu riscul de a ma repeta…

I Love my Subaru 🙂

Va pup,
Kilotu’ (ala de kiloteaza la curse)

21 de gânduri despre &8222;Autocross driving school&8221;

    1. ba, sa stii ca Volvouri chiar nu prea erau. In general sunt relativ putine si pe aici. BMWuri gramada, Audi unu doua, si Subaru la kil. Si bineinteles cateva Evo 9 care rupeau norma.

      Sezonul trecut a fost castigat de un Evo 9. Aparent ar fi mult superioare lui Evo 10.

  1. s’a terminat cu masinutzele :))

    se misca bine de tot suby tau :))
    app pune dq si u un warning acilishea 😀 era sa mor … ma aveai p constiintza … „Nu manca in timp ce citesti acest blog!”
    m’am inecat dq cu zeama de la portocale, in timp ce citeam despre cereala ta :)))

  2. ::)) kilotule o ai in sange vorba ta pe driftuiala se intra bine 😛
    at trebui sa o incercerci si pe pitzi a mea cred ca ar tine standaradul sus :d

    1. hehe, ba sa stii ca ar rupe norma la handling probabil. Da’ caii aia totusi nu-s prea multi pe continentu asta.

      Aici Mazda 3 varianta family are motor de 2,3 – 2,5 si undeva peste 150 de cai. Da sunt ponei mai mult asa, ca sunt puturoase toate nush ce mm cai au astia in ele.

  3. 🙂 tare de tot, ce frustrant pt aia cu tractiune spate sa nu „ai voie” cu drift … mai ales pe asfaltul ala rece si umed nici nu omorai masina…

    Oricum se vede ca te ai distrat cum trebuie.

    PS: sa stii ca avem si noi de acum reprezentanta lotus in bucuresti… asta pt cei car e vor sa se bucure pe sutele de circuite din oras sau miile din tara… 😀

    PS2 : mercy on the clutch

    1. ma pe uscat ei bat la autocross AWD tocmai pentru ca in viraje se ajuta de tractiunea spate. Mai ales in Uturnuri si in alte alea stranse. Dar aia nu se pune chiar drift.

      Dar da, pe ud vai de mama lor. Chiar frustrant. Vorbeam cu Cipri (Nissan 350z) si cand a vazut ca soferi mult mai prosti ca el scoteau cu doar o secunda pe langa el din cauza AWD, a folosit chiar cuvantul asa: sunt frustrat. 🙂 A zis ca nu mai concureaza pana nu se usuca pe jos :))

    2. PS. Iar cu clutchu nu e mare problema, ca nu e mare presiune pe el. Schimbai doar cand plecai de pe loc (d-aia nu plecam f tare la start) in rest numai in a 2-a toata pista. Cel putin asa mergea la Subaru al meu.
      Acu, aia cu Corvette-urile cu 420hp nu stiu daca puteau numa in a 2-a… 🙂

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s