AdS: Hai cu roadtripul ala

Dupa o zi in Joburg, una pe drum si inca 3 de stat in Kruger, inca nu simteam ca ne-a inceput roadtripul. Stiam ca urmeaza niste zile foarte lungi in continuare si ca asta va fi prima dintre ele. Ne-am luat ramas bun de la Kruger foarte de dimineata si am iesit pe poarta taberei la prima ora. In drum spre iesirea din parc ni s-au aratat multe animale incercand sa ne convinga sa ne oprim, sa le aruncam o privire. Dar noi eram setati: avem mult de mers, cam 11 ore, catre una dintre cele mai periculoase regiuni din tara: KwaZulu-Natal. Destinatia zilei era un resort localizat sus in varful muntilor, la peste 2200 m altitudine.

Oricum astazi nu conduceam deloc prin KwaZulu-Natal, ci ne opream undeva intre hotare, chiar pe granita dintre doua mari provincii sud africane (KwaZul-Natal si Free State) si granita cu Lesotho. (o tarisoara mica-mica aflata in interiorul Afrcii de Sud. Un stat in stat). Mai exact dormeam la Witsieshoek Mountain Lodge, o cabana in varf de munte plasata extraordinar chiar in mijlocul lui Royal Natal National Park. Aici gasesti maiestuosii Drakensberg Mountains (Muntii Dragonului) care cu forma lor impunatoare de amfiteatru te inconjoara de la ~3000m altitudine, iar Sentinel Peak strajeste peste intreaga vale de la peste 3150m. Parcul asta nu mai este despre animale. Parcul asta este despre frumusetea naturii, despre inaltimi si despre vai abrupte. Despre apusuri rosiatice sau hikeuri sub soarele arzator de amiaza.

The other face of Blyde River Canyon

Stiam ca in tara asta nu e de condus noaptea. Problema e ca totul ne-a intarziat in ziua asta. Dupa 3 zile in Kruger, Haifa arata intr-un fel cum rar intalnesti, asa ca a fost musai sa ne oprim dis de dimineata la o spalatorie ca sa o rezolvam. Drumul a mers ca dracu. S-a lucrat peste tot, asa ca ora dupa ora GPSul nostru nu vroia deloc sa ne spuna ca recuperam, ci dimpotriva, se incapatana sa ne spuna ca vom ajunge pe noapte.

A fost o zi stresanta in care am alergat mult iar drumul nu a fost chiar senzational. A fost un moment in care am ajuns spre River Blyde Canyon din nou numai ca de pe partea cealalta de data asta, de jos din vale. Buza muntelui a aparut asa ca o umbra din departari si arata destul de impresionant.

Tot el

Na de aici dealuri strambe

In afara de exteriorul canionului nu ne-a mai fost dat sa vedem nimic frumos pentru restul zilei, pana cand am ajuns chiar in Drakensberg. Am trecut prin zone sarace si prin zone foarte sarace. Am fost nevoit sa opresc in niste benzinarii in care in alte conditii nu m-as fi dat jos din masina nici sa ma bati si in care nu am avut curaj sa scot nici macar aparatul foto ca sa va pot arata si voua acum. Am facut doar cateva mental pictures pe care cred ca le voi tine minte toata viata.

Sa fie oare o casutza din turta dulce? Nu, oamenii chiar locuiau in ea!

Am condus, am mancat, am condus, am cantat, am condus, iar am condus si dup-aia am mai condus un pic. De plictiseala m-am riscat un pic sa ajung la puscarie🙂 V-am spus ca in AdS risti sa ajungi la puscarie daca depasesti 160km/h? Incheiem paranteza, am condus, am condus si am mai condus nitel. Am vazut oameni multi, oameni saraci. Am vazut multa multa saracie, un mare procenit din oamenii astia traiesc cu mai putin de 1.5$ pe zi, iar procentul de HIV este mai mare de unul la 5 oameni. Adica in orice camera stai, daca ai 10 oameni in jurul tau, e foarte probabil ca mai mult de 2 sa aiba HIV. Un dolar jumate pe zi ma! Si la ei nu e chiar ca in Romania. Ei nu au atat de multe plante de cultivat prin zonele astea aride.

Ne apropiem de Drakensberg

Fiecare cotet din ala reprezenta o locuinta. Casa unei familii. De oameni.

Si era o puzderie de cotete

Intr-un final ne-am bucurat sa aflam ca GPSul nostru se panicase degeaba de ultima bucata de drum pe care el o vedea ca „unpaved” si pe care ne pusese o limita de viteza de vreo 20km/h. Slava domnului bucata aia era pavata si asta ne-a facut sa ajungem pana sus inca pe lumina. Indeajuns de lumina incat sa apucam sa ne cazam si sa dam o fuga pana pe un deal din zona ca sa prindem niste poze senzationale la apus.

Am uitat sa va spun ca pe drum am vazut iarasi focuri. Focuri multe care ne-au dat o priveliste speciala din deal odata ce s-a intunecat. Am avut aici un moment de self-awerness stand pe iarba, pe intuneric si uitandu-ma la focurile alea din vale si la luminile palpaind. Niste lumini amarate din niste cotete subrede, pe care proprietarii abia isi permit sa le tina aprinse, m-au facut sa ma asez si sa ma gandesc. Nu vreau sa devin sentimental si va stric ziua asa ca va spun mai incolo ce idei imi treceau prin cap.🙂

Meet the Ampfiteathre. Meet the Drakensberg Mountains and their Sentinel Peak. O sa intelegeti maine de ce este amfiteatrul asta atat de frumos. Maine cand ne vom uita in el...

Half light, half dark

Apus african peste drumul catre nicaieri

In Drakensberg noi am ajuns dintr-o greseala. Am vazut un site cu „Top 10 locuri de vazut in Africa de Sud” care avea niste poze. La una dintre ele, senzationala dupa parerea mea, nu scria decat „Drakensberg Mountains” si dupa o scurta descriere te ducea catre o pagina de Flicker care spunea „African Lake”. Asa ca am facut un pic de munca de detectivi, ne-am interesat ce este atat de special la muntii astia si de ce arata atat de senzational. Am aflat ca aici este a doua cea mai inalta cascada din lume. Si am aflat ca muntii astia sunt cei mai inalti din AdS.

Asa ca ne-am incapatanat amundoi sa gasim locul din care a fost facuta poza. Drept urmare am luat la scrolat harta in zona in care stiam ca e facuta poza, am investigat si am aflat ca in zona e un trail. Care dupa descriere parea sa duca exact in locul in care, pe harta, din satelit, parea sa fie un unghi frumos peste un lac care avea cam aceeasi forma de gandac ca lacul din poza noastra. Si cam atat. Asta e motivul pentru care am ajuns aici. O poza senzationala peste un lac. Si atat. Da’ sa-mi bag piciorul daca nu a meritat! Totul pentru hike-ul de maine!

Si o vale

Na si cu focurile, dar mai pe zi asa

Imi pare rau ca nu am reusit sa fac nici o poza rezonabila cu focurile noaptea. Nici nu aveam chef si nici talent in seara aia. Cei de la cabana au fost ultra draguti cu noi si dupa ce ne-au umflat de doua ori pretul cerut initial pentru calauza de a doua zi, ne-au aranjat o masa super frumoasa in restaurant, cu muzica, pahar de vin si alea alea :)) Romantici ma sud africanii astia, n-ai vazut asa ceva🙂 Oamenii care lucrau la cabana erau oameni simpli, care locuiau in valea de jos, in cotetele pe care le-ati vazut mai devreme. Le purtam o simpatie iesita din comun, nu stiu de ce. Probabil din cauza serviabilitatii exagerate de care dadeau dovada.

Va pup si revin imediat cu postul si pozele prin care va dovedesc de ce a meritat sa venim pana la mama dracu aici.🙂 Pup,
R.

Categorii: Aventura, Pictures | Etichete: , , , , , , | 9 comentarii

Navigare în articol

9 gânduri despre „AdS: Hai cu roadtripul ala

1. Foarte tare ma experienta asta… Si da, peisajele merita riscul de a te intoarce in cala de bagaje.🙂

2. ce tara frumoasa… pacat de saracia din ea…

3. just julz

da fratelo se pare ca ma cuceresti cu aceste posuri date daici marfa rau..ma repet
    ots amust ADS
    doamne incredibil cum traiesc acei oameni ..ti-am zis si eu aia cu HIv

• Radu Mocanita

serios? Nu ma asteptam sa iti placa asta. Eu il vedeam destul de boring🙂

Mda si eu ma intreb de ce ma atrag mult mai mult tarile lumii a 3-a in locul celor hiper civilizate….

4. Adina

5. Adina

m-a cam intristat postul asta pentru k am realizat intr-adevar cata saracie exista si de cate boli sufera…..iar noi nu invatam sa apreciem tara noastra la adevarata ei valoare!

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.