NYC: The City of Lights

Sau the city of taxis?

Sa fie oare Bucurestiul sau Parisul?

In New York sunt numai taxiuri. Nu am vazut in viata mea atatea taxiuri. La un semafor normal trec prin intersectie cam 80% taxiuri si doar 20% masini personale. Sunt 13 000 de taxiuri in orasul asta, gata la orice ora din zi si din noapte sa culeaga puhoiul ala de oameni pe care ii vedeti pe trotuare si sa ii duca unde au nevoie sa se distreze.

Frate deci va spun ca imi este foarte greu sa ma decid asupra pozelor pe care sa le bag in posturile astea. Bag atat de multe si pe toate partile in posturile astea pentru ca sunt atat de multe si atat de frumoase din atat de multe unghiuri incat poti efectiv sa vezi aproape tot orasul din ele. Cand am ajuns acasa aveam vreo 900 de poze, din care am „curatat” vreo 400 si din cele 500 ramase am facut in final upload la doar jumatate. (vezi)

Pe cuvant va spun ca ne-a rupt in doua orasul asta. Pe langa faptul ca am mers o graamaadaa, mai erau si 37C afara. Imaginati-va ca noi veneam de la Seattle weather unde inca mai purtam polarul seara pentru ca nu se facea mai mult de 12C. Iar ziua daca prindeam un 25C consideram canicula deja. Si de acolo am venit aici unde nu stiam unde sa ne mai ascundem de soare ca potarnichile, pe cuvant.

La inceput era senzatie, chiar stateam si ne gandeam cat de marfa e sa te plimbi in pantaloni scurti si tricou noaptea la 1 pe faleza si tot sa ti se para cald. Ne aminteam cu placere cum era la Romania si ne gandeam ca parca ne e dor si noua si ca vrem sa ne mutam poate candva intr-un oras din asta cu 4 anotimpuri. Bine, asta pana cand au trecut 3 zile de canicula in care cred ca am transpirat cat n-am transpirat tot anul adunat in Seattle. Si brusc mi s-a facut dor de polarul meu de acasa…

Amazing skyline view from under the Brooklyn Bridge, la amurg. Senzatie lumina din poza asta

Up in the sky din Empire State Building. Cine ghiceste ce era acolo jos unde ardeau zgarie norii primeste o acadea

Si cum va spuneam am mers pe jos in NYC cat n-am mers cred ca de cand sunt in Seattle. Frate Manhattan-ul ala te trage in piept rau, ca pare mic al dreq cand te uiti pe harta. Si totusi cand incerci sa-l faci la picior dai de dracu pe cuvant. Oricum mersesem atat de mult incat deja nu numai ca stiam bine statiile de metrou and stuff, dar deja stiam cum sa combinam trenurile locale cu alea express ca sa ajungem la destinatie pe ruta cea mai rapida. Am facut echipa foarte buna cu Sandra, calatorim bine impreuna, suntem eficienti si rapizi. Imi place de noi.

Bine, nu se pune la socoteala si faptul ca la un moment dat am comis-o si am uitat-o pe Sandra in metrou. Aia e alta treaba. De fapt, nu stim inca daca eu am incercat sa scap de ea punand-o sa se urce, sau ea a incercat sa fuga plecand fara mine, dar bottom line e ca ea a ramas in metrou si eu pe peron cand s-au inchis usile :)) Oh well, shit happens in any team, asa ca ne-a luat vreo 7 min sa ne regrupam🙂

And again, one of the Rockefeller buildings

Iti vine sa crezi ca asta e aceeasi cladire cu aia din stanga?

V-am zis de metroul asta ca e senzatie. Urat si vechi, da, dar si extrem de bine pus la punct cand vine vorba de rute, statii sau viteza de transport. Cu cele aproape 500 de statii in tot orasul si cateva mii de vagoane de metrou, intr-o zi medie din saptamana metroul new yorkez transporta peste 5.3 milioane de oameni de-a lungul celor peste o mie de kilometrii de sina. Na eficienta, tata!

Oricum in afara de metrou si autobuz am fost evident mult mult si pe jos. Frate deci mi-am rupt picioarele la cat am mers. Absolut in fiecare zi ajungeam seara acasa de abia ne mai taram. Dar va dau cuvantul meu de onoare ca a meritat efortul pana la ultimul pas. N-am ratat nimic din ce vroiam sa vedem si in acelasi timp am avut timp sa si stam relaxati la cate un cico (sau o pizza😛 ) undeva pe o faleza cu un super view de downtown.

Times Square at night. Poza asta e facuta undeva pe la 1 noaptea. Ca sa intelegeti de ce i se spune the city that never sleeps

Am stat destul de mult timp pe apa – am facut cu totul vreo 3 croaziere din astea in jurul insulei Manhattan. Am facut chiar si un sailing de noapte, ala a fost cel mai bestial (si romantic :P) moment dintre toate. Nu a fost orice fel de sailing, ci full moon sailing, pentru ca era pe 3 iulie cand a fost luna plina. Imagineaza-ti cum e sa faci sailing impreuna cu iubit(a), undeva intre Downtown Manhattan si Jersey City. Si in timp ce Miss Liberty se holbeaza la tine cu a ei faclie, un gigiloi de pe barca vine si te serveste cu un pahar de vin.

Pozele de mai jos sunt facute de pe barca in seara aia, da’ sa nu comentati ca sunt miscate. Incercati voi sa faceti poze de noapte cu expunere de 1 sec de pe o barca pe valuri. Si daca le scoatei mai fixe decat mine jos palaria, imi dau demisia si ma duc acasa (din pozitia de fotograf:P)

Miss Libery at night, ne facea cu mana in timp ce treceam cu panzele in vant pe langa dansa

Downtown at midnight

Bun, mai departe trebuie musai sa va povestesc despre Empire State Building (ESB) si Rockefeller Center (Rock). Bai nene deci cladirile astea au fost contruite inainte sa se nasca ai nostrii, voi pricepeti? (gen 1930). Si ca sa vedeti de ce americanii considera capitalismul ca fiind mult mai puternic, cat credeti voi ca a durat constructia acestor claidiri in 1930, fiind ridicate din bani privati?

St Patrick's Cathedral vazuta din perspectiva statuii Rockerfeller

Ei bine ESB, care la vremea ei era cea mai mare cladire din USA a fost ridicata in patru sute si ceva de zile. Si nu numai ca era cea mai inalta, dar inca rezista foarte bine trecerii anilor si nu da semen cum ca ar vrea sa cada. Da frate, mai putin de 1.5 ani. Toate astea in conditiile in care guvernele din toata lumea nu sunt in stare sa ridice din banii publici cate o cladire obisnuita in mai putin de 3 ani. (drept examplu e chiar Freedom Tower (new WTC after 9/11) la care tot lucreaza SUA de vreo 3 ani asa).

Anyway, ca sa trecem peste, ESB are doua punti de observare, una de la etajul 86 si a doua de la etajul 102. Si ambele sunt deschise pana la ora 1 in fiecare nopate. Stiind ca avem doua cladiri cu observatoare de vizitat, era clar ca una o facem noaptea si una ziua, nu? Si cum stiam ca in Rock se vede senzatie Central Park (vezi postul trecut), ne-am decis sa mergem in ESB noaptea. Partea macabra cu ESB este ca detine un record dobandit cu mult sange: Este din nou cea mai mare cladire din oras, in urma prabusirii turnurilor gemene pe 11 Septembrie.

Despre Rockerfeller center nu pot sa va spun decat ca cele 9 cladiri ale familiei Rockerfeller sunt absolut gigantice si impunatoare. Turul ghidat al intregului complex este super interesant doar pentru amatorii de arta, intrucat cladirile contin foarte multa arta pictata / sculptata in ele. Asta datorita unei isotii tumultoase a familiei si a dnei Rockerfeller care s-a luptat mult (inclusiv cu sotul ei) ca sa obtina si sa poata pastra anumite opere.

Intreaga istorie a familiei e interesanta intrucat in 1930 Rockerfeller era una dintre cele mai instarite si sus-puse familii de americani. Practic detineau jumatate din NYC pe vremea aia. Iar povestea lui Abby Rockerfeller este senzatie pentru ca dovedeste cum o femeie puternica poate sa schimbe pareri sau conceptii. Fain, interesant. Dar nu m-as mai duce odata ca m-am cam plictisit la partea cu arta (ma refer acu strict la turul ghidat, ca observatorul isi merita toti banii. Mai multe poze in postul care vine).

My lady and the Jersey City

Zoom in over the Financial District si Freedom Tower

Si cum ESB a fost finalizata exact cand a inceput Marea Depresie, a fost considerata un mare esec. Spatiul de birouri era atat de scump relativ la puterea economica incat cladirea a stat atat de mult goala incat ajunsese sa se spuna ca The Empire State Building e de fapt The Empty State Building. Bine, pe langa pretul extrem de piperat, cica la 1930 oamenii se uitau la ea oricum ca la balaur si ca cica nu prea aveau curaj sa se urce in ea🙂.

Da deci trebuie neaparat sa va mai spun ca Broadwayu’ nu e Braodway tata! Mah sau nu am ajuns noi prin zona care trebuia, sau toate teatrele sunt pe strazi micute, care deriva din Broadway, dar nu pe strada in sine. Si dat fiind faptul ca atat cat m-am plimbat pe acolo am vazut teatrele in care se jucau majoritatea pieselor acum active, consider ca varianta a doua este cea valabila. Pai nene, eu ma asteptam sa vad o senzatie de strada, glamorous, plina de stele, de lumini, de afise, de oameni care sa vinda bilete. </span

Eh pe dracu’, ca ne-am intors intr-o noapte pe la 2 pe jos din Little Italy si ne-am gandit sa o luam pe Broadway ca o fi centrala. Dupa cateva blocuri ne-am decis sa ne mutam mai la dreapta, pe strada 5 care era paralela cu ea ca Broadway era cam in bezna si plina de homleshi. Deci dezamagire ideea asta de “Broadway”, din pacate, dar presupun ca se refera la zona in sine, nu la strada asta in particular. Dar in fine, m-am gandit ca e musai sa stiti si voi data viitoare cand auziti ca “Showul asta se joaca pe Broadway”, sa stiti ca de fapt se joaca prin vreo maghernita de teatru pe o strada plina de gunoaie care rasare de undeva din Broaway si este umbrita de vreun mare zgarienor🙂

Brooklyn Bridge urmat indeaproape de Manhattan Bridge

On the down side, cum va spuneam si in postul trecut, New Yorkul este marfa si este musai de vazut, dar nu este chiar asa cum este advertised in filme sau melodii. Adica vreau sa va spun ca mi-a placut acolo dar nu as vrea sa va las cu o parere ne-obiectiva asupra a ceea ce am vazut. Orasul asta nu e nici pe departe atat de glamorous si plin de fite cum pare atunci cand te uiti la tot felul de showuri. Intr-adevar acolo pe 5th avenue sunt ceva magazine senzatie care se cam rup in figuri care mai de care sa aiba vitrina mai fancy si mai scumpa. Si asta este ceva rar pentru SUA, dar nu si pentru Europa. De aici toata nebunia americanilor dupa fancy-nessul NY-ului. Pentru ca ei nu sunt obisnuiti cu asa ceva si nu vad prea des.

In afara de 5th, orasul mi s-a parut de multe ori jegos si chiar imputit. Metroul a fost construit prin 1930 si de atunci pe cuvantul meu ca la fel a ramas. In afara de faptul ca zici ca sta sa cada pe tine, atat garniturile cat si statiile arata intr-un mare fel. Va zic ca metroul din Bucuresti arata extraordinar de bine, asa ca ca data viitoare cand va vine sa va plangeti, mai ganditi-va odata🙂

Pe langa metroul care arata cum arata, chiar si strazile uneori erau mega pline de gunoaie. In fata la Empire State Building, pe unde trece tot turistu’, si la doar o strada distanta de crema societatii de pe 5th, am pozat la un moment dat (vezi) niste maldare de gunoaie de nu iti vine sa crezi ca erai in centrul unui oras civilizat in anul 2012

Gata, va pup pana nu iese prea lung. Va las in compania lui Jay-Z si ne auzim in cateva zile cu continuarea. Ah si in incheiere, sa nu uit, poza aia cu Times Square-ul pe noapte (aia a 7-a din postul asta) e facuta exact de pe scarile rosii de unde canta astia doi la finalul videoclipului🙂 Si da, mai uitati-va odata la tot clipul ca de data asta o sa recunoasteti multe din poze, probabil. Mai putin vaca aia stramba, oricat m-am chinuit sa o vad si eu, nu am aflat ca era pe Wallstreet decat dupa ce plecasem din oras🙂
R.

Categorii: Aventura, Pictures | Etichete: , , | 28 comentarii

Navigare în articol

28 de gânduri despre „NYC: The City of Lights

1. Ale

Nu cred c-ai ajuns tu in partea buna de broadway. E o bucatica mică unde e agitatia. Iar teatrul- unul din zecile care erau- unde am văzut o piesa a fost super. Faine statistici ai. Ghici de câte ori does the average newyorker jay walk?

• Radu Mocanita

e rahat pai asa cate un teatru doua or mai fi, da’ daca are o singura sectiune de 300m lungime cu doua teatre na, ce sa zic, nu e chiar ce ma asteptam🙂

Mda nush cum e cu jay walku da’ sa mor ca nu cre ca poate nime sa numere asa ceva. Deci nu traversa nimeni regulamentar in orasul ala… bine, de fapt ba da, turistii! :)) Nu stii ca am zis si eu in postu trecut

2. mazi

chiar.. :)) dp postul trecut mi-ai facut pofta si mi-am luat o pizza .. am uitat sa zic.

• Radu Mocanita

:))) si a fo buna?🙂 CU rondele mari de mozarella proaspata?

Mama-mama ca imi aduci aminte de ele, nu mai imi spune ca imi ploua in gura

• Ale

Sunt multeeee teatre mai, dar pe o zona mică. Am uitat ce ai scris tu postul trecut, tb sa le bagi mai dese.

No c- am dat reply la commentu greșit🙂 ce pătesc?:p

• Radu Mocanita

:)) eh asta e, nu patesti nimic ca nu ti-om da in cap acum🙂

Nopai eu nu le-am gasit, nah, ce sa le facem, asta e🙂

3. Adina from BB:)

1st,revin cu continuarea commentului de la postul anterior:bine gandit la faza cu mutatul!!!!!eu te sustin si sincer cred ca ar fii o alegere foarte buna🙂 asaca,zic sa va ganditi foarte serios la tb asta amandoi🙂
    Si acu referitor la acest post,orasul asta ma impresioneaza tot mai mult si e pe sufletul meu asa parca :))) de mult nu ai mai pus niste posturi care sa ma faca sa astept cu nerebdare urmatorul,cred ca de la Ads🙂

Bdw,Manhatan zic eu ca se vede in poza cu ghicitoarea :)) si inca ceva,lady a ta arata super in acea poza :p
    Hai,ca am lasat un ditai commentul🙂

• Radu Mocanita

deci cum? ce sustii, sa ne mutam in NYC? Pai nu cre ca sunt sanse prea mari… cel putin nu curand..🙂

Hehe, ma chiar bucur ca ti-au placut posturile asa mult. Vine acu in curand si ultimul, al 3-lea, orientat mai mult spre flavor de obiective turistice, decat spre orasul in ansamblu.

Legat de poza, pai ala e tot Manhattanu. Adica tot ce se vede in poza, inclusiv cladirea pe care sunt eu sunt in Manhattan. Intrebarea era de bucata aia mica alba in stanga jos unde era foarte multa lumina🙂

Iar cu faataaa, daa, trebuia sa numesc poza The Hottie and Jersey city.😛

4. ba esti nebun :)) cand ai postat prima oara cu NY, melodia asta mi’a venit in cap, da nu mai stiam cine o canta si cum se numeste :)) asa mai merge !!!

intradevar si pe mn ma plictisesc picturile si sclupturile.. Nu ca nu as aprecia arta, oameni care o fac sunt cei mai jmecheri, dar pe mn ma plictiseste… e plictisitor sa stai sa te uiti zeci de minute la ce a pictat unu… Oricum ce ne arati in poze e AWESOME ! Ce povestesti nu mai e asa de AWESOME :))

P.S. La cata publicitate ii faci lu ken block ala ar trebui sa’ti dea bani :))) si sa puna aci pe blogu tau o reclama de’a lui jmechera asa in dreapta :))

• Radu Mocanita

vai de mine si de mine nu mai stiai cine canta melodia lyu Jay-z? Vai de mine si de mine ma faci de ras nu mai spune chestii din astea publice🙂 Nemaivorbind ca in postul trecut am inceput chiar cu versurile din ea, d-aia ti-a venit in minte🙂

Iar cu povestile, na, incerc sa fiu obiectiv, nu sa vand painea calda care se vinde oricum…🙂

• a avut si omu un lapsus si acuma gata :)) stiu ca si versurile erau la inceput, dar si pe parcursu postului imi tot suna mel in cap… si m’am chinuit sa’mi aduc aminte, apoi m’am luat cu altcv si am uitat :))

• Radu Mocanita

:)) e ca si cum ai uita cum te cheama😀

Bine, hai sa zicem ca te iertam, da’ sa nu se mai intample ca ne suparam🙂

5. John

Cum ma baiatule sa nu stii ca Tauru e pe Wall Street? Nu ai auzit de Bull Market si de Bear Market?🙂

• Radu Mocanita

mda frate nu stiam si nici n-am dat de ele pe nicaieri prin cautarile mele pana sa plec.

Oh well, asta e, il vedem data viitoare. Nu de alta dar cred ca mi-ar placea, candva, sa fac si un Craciun in NYC. Sa vada si ochii mei cum arata zgarienorii aia cand sunt incarcati de zapada, la fel si Central Park.

6. Costin

ba … Broadway e despre spectacole nu despre strada. Spectacolele sunt super impresionante

• Radu Mocanita

:))) da mah problema era ca spectacolele nu se intamplau pe strada Broadway :))

7. boo

8. mm

Deci liniile de metrou puse cap la cap trec RO de la Giurgiu la Baia Mare si ajung in Ungaria ! MM

• Radu Mocanita

:)))) da chiar ce calcul ai mai facut si tu ! :)))

Daca autostazi nu avem, macar metrou sa avem pana la unguri, nu?🙂

9. julz from cantonament :)

e marfa rau nu zic..dar nu e pt tine asa caldura si agitatie asta e clar nu tu liniste nu tu relaxare sa se auda susurul padurii sau ceva…not ever cred ca ai fi depresiv🙂
    e frumos asa dar de vizitat🙂
    si oare de ce am eu iar drcusoorul??? asa ma alege el pe mine?:)

• Radu Mocanita

:))) Auzi zi drept ai incurcat postul la care vroiai sa comentezi?🙂 Nu cumva incercai la ultimul cu NYC? Sau abia acu ai ajuns si tu sa-l citesti pe asta?

Si da, e frumos de vizitat, corect. Da’ ce tu ai trai in el sau nu?

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.