Ol’ Baltimore, Maryland

Hello hello! Bine ati revenit pe plantatie pentru o noua poveste, de data asta din Baltimore. Pai dragilor, cum va spuneam data trecuta, dupa doua nopti petrecute in WA DC ne-am trezit ca am ramas fara cazare asa ca a trebuit sa „hit the road”. Nu va imaginati ca eram noi prea pretentiosi da’ adevarul este ca era nush ce mare congres in oras si mai toate hotelurile decente erau date, ramanand camere fie in cele prea naspa ca sa iti vina sa stai, fie la peste $300 pe noapte. Nici una nu era o varianta acceptabila pentru noi asa am improvizat si ne-am adaptat: am pus mana pe telefon, ne-am rezervat o masina si dusi am fost, la un road trip de seara cu destinatia Baltimore.

Old power plant now a hard rock cafe🙂

Ma intreb daca ala o fi bloc de locuinte

Make no mistake, in poza asta sta pitit un submarin cu dinti de rechin, in caz ca nu l-ati observat

Dar pana trecem la ce e de vazut in Baltimore, trebuie sa va povestesc cu ce garsoniera de masina m-am trezit sa conduc pe aici. Pai sa vedeti ca am gasit noi un site mai ciudat care ne dadea masina suuuper ieftina, ceva de genu $35 pe zi numa’ ca nu ne zicea ce masina e. Un fel de wild card cica, vedeai la momentul ridicarii ce au disponibil. Hmmm, m-am gandit eu, mai rau decat economy ce iau eu de obicei nu are ce sa fie, nu?! Cand am vazut-o mi-a picat fata si m-am intors la ala si l-am intrebat: „sorry, did you ran out of buses??”🙂

Era vorba de un Nissan Quest 2014, nou noutza, keyless entry, fancy fancy. Atat doar ca avea vreo 7 locuri spatioase iar noi eram doar noi doi cu un mic troller de cabina la noi. Am ras iti dai seama ca era goala toata da’ m-a bucurat masina. De mult imi doream sa conduc un minivan sa vad si eu ce stiu sa faca. Am ras cand mai intram / ieseam de pe vreo rampa de autostrada si dadeam blana cu apartamentul dupa mine, se inclina toata si se smucea de numa, mai-mai sa ma vars cu ea cu tot. Dar all in all ok. Na nu vred ca o sa ma vedeti pe mine vreodata sa conduc asa ceva, va dati seama ca nu e de mine, da’ asta nu inseamna ca nu mi-a placut.

Baaaa taimai masina esti nebun?!

Avea doua camere si hol, full decomandat

Dar sa revenim la oile noastre. V-am mai spus eu ca US nu prea are mult istorie, nu? Na, e relativ noua tara asa ca daca te plimbi pe vreo sosea si vezi un indicator cu „Istoric Landmark” te si bufneste rasul cand cauti pe wikipedia si vezi ca are vreo 100 de ani vechime. Pai la 100 de ani vechime omu care a facut aia aproape ca e inca viu nene, ce istorie e aia? Dar in fine, sa trecem peste asta, Baltimore m-a impresionat tocmai pentru ca este destul de istoric. Bine, mi-a dat un pic impresia de oras vechi, un pic uitat de lume si de dezvoltarea tehnologica, da’ in rest are un aer aparte, vintage.

Dupa ce a explodat odata cu revolutia industriala si punerea bazelor Baltimore and Ohio Railroad (pentru cei care au jucat Railroad Tycoon :P), Baltimore a fost un star, devenind inclusiv capitala US pentru o scurta perioada de timp (vreo doi ani). Totul ca apoi, incet incet, sa isi inceapa declinul ramanand astazi un oras cu aprox. 600k locuitori si ai carui cei mai mari doi angajatori sunt un spital si o universitate.

A retired coast guard ship

Taadammmm!!

Se vede destul de bine contrastul trecerii timpului in poza asta, nu?

Bine, in afara de micile placeri ale vietii despre care v-am povestit in postul trecut, ce e foarte interesant la orasul asta sunt cele cateva (putine, dar interesante) obiective turistice. Aici poti sa vezi doua muzee mai ciudate, care nu le vezi oriunde in lumea asta: primul, alcatuit din 4 ambarcatiuni, sta ancorat chiar in inima orasului, in Inner Harbor. Al doilea este muzeul cailor ferate Baltimore and Ohio si, ca sa fiu sincer, pentru asta am vrut mult de tot sa vin in Baltimore in ziua asta libera.

In primul muzeu poti vedea o barca pensionata de Coast Guard, un submarin care se lauda ca a tras „ultima torpila a celui de-al doilea razboi mondial”, inca o barca neinteresanta si preferata mea, o fregata cu panze din anul 1850! USS Constellation pe numele ei, fregata are o istorie lunga, petrecuta in pare parte pe langa continentul African si in Marea Mediterana, in incercarea de a stopa comertul cu sclavi.

Sus pe punte

<span style=”color: #ff6600;”Camera tunurilor

Fi atent ca-l iau pe fraieru ala de uda florile

Dormitorul matelotilor

Muuhaahaaa

Si niste torpile

Dragilor, cam atat din povestea de astazi. In incheiere va las in comapnia pozelor de la caile ferate Batltimore & Ohio, unde mie mi-a placut maxim. Nu stiu de ce, ca nici macar nu am trait in epoca aia sa calatoresc prea mult cu trenul, dar pur si simplu ma atrag foarte mult bestiile astea de metal. Mi-a placut mult, o sa vedeti si voi in poze cat de frumos arata acum, restaurate si frumos colorate, expuse una langa alta aici.

Pup,
Radu

Ciu ciu train

B&O da?

Urcai si in ele, te uitat la cum se conduceau

Ol’ school

Uite-o pe asta catamai rotile avea

Una mica langa un mare🙂 Erau zeci de metrii lungime de sina din astsa de jucarie, cu zeci de trnulete care fugeau, s einvarteau, isi schimbau macaze si treceau prin tunele si pe poduri, foarte misto

Astea erau mai moderne

Furia galbena

Din pacate nu am reusit sa o prind pe toata ca era in depo, dar asta este cea mai mare locomotiva care a fost vreodata creata (si nu stiu daca nu cumva si cea mai puternica, sau ceva de genul asta). Uite-o catamai e

Pup,
Radu

 

Categorii: Aventura, Pictures | Etichete: , | 12 comentarii

Navigare în articol

12 gânduri despre „Ol’ Baltimore, Maryland

  1. prezent! :))

    1st, ce rapid am fost :))))

    pai si pana la urma ce ati facut? ati dormit in garsoniera sau cum?

    • Radu Mocanita

      lol eh nu chiar, aveam hotel rezervat in Baltimore ca acolo nu era asa de greu sa iti gasesti ceva. 🙂

  2. julz

    Interesant…dar urat

  3. MM

    Ce era la gura Iuliei daca i se intampla ei !

    • Radu Mocanita

      pai stai linistita ca si la a mea a fost :))) Numa ca cu un pic de diplomatie ca sa rezolvam totul si sa luam si banii inapoi🙂

  4. CG

    Am instalat Railroad Tycoon.

    • Radu Mocanita

      ataaatt! Acu dupa postul asta? Stie centrala aia a ta de latpop cum sa ruleze railroad tycoon? :)))

  5. anna

    Masina e super faina! Binainteles este alt gen, pt. o familie mai numeroasa sau pt. o calatorie in care nu ai alternativa hotelului.

  6. anna

    Cladirile acelea..vechi / nou, in afara de prospetimea culorii tencuielii, mica diferenta, pe cuvant. Se vede de departe stilul acela american… si in cladirile vechi si in cele noi.

    Si mie imi plac locomotivele, imi dau o stare de nostalgie. Cand te gandesti …cu ele a fost „cucerita” toata suprafata Americii!

    Astia stiu sa-si conserve istoria! Oricat de scurta ar fi!

    • Radu Mocanita

      :)) da intr-adevar muzeul ala chiar iti dadea o stare de melancolie. Auzi tu comentezi rar da’ si cand comentezi nu te joci :)) Glumesc evident, ma bucur ca joci catch-up si ma citesti cap coada🙂

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.