Whale Watching in San Juans

Portul din Friday Harbor
Iata-ne plecati backpacking
De asta ce ziceti, si-a pus si el bicla pe portbagaj si a intins-o sa faca un trail… Asa da viata, nu?!
Si ne-am intins la drum maaa

Haideti ca noroc cu sarbatorile astea ca am apucat si eu sa petrec niste timp in fata calculatorului fara sa am o mie de teme de facut, asa ca am profitat de moment sa va scriu toate posturile care au ramas restante. Asadar acum ca v-am rasfatat cu soare, plaja, vara si nisip din Hawaii, revin cu un nou post tot in tema de vara dar de data asta localnic de aici, din Northwest.

Cu toata scoala de anul trecut, nu am stat pe afara cat as fi vrut, asa ca asta este una dintre putinele ocazii pe care le am ca sa va arat cat de marfa este de fapt vara aici in zona noastra. Asa ca voi profita din plin ca sa va plimb printr-o aventura specifica pentru vara in Seattle: apa, kayak, wildlife si soare. Si daca toate astea se intampla pe o insula numai bun de salbatica, cu sate de pescari si un loc de unde sa ne inchiriem si niste scutere, va dati seama ce weekend fain a iesit.

Salupa, Wa State Ferry and BC Ferry, pentru ca zona asta are cea mai bine dezvoltata retea de ferries
Ia foca, unde-i foca?
The Northwest understanding of a deserted island

Totul a inceput cu ideea de a merge in San Juans, un mic arhipelag aflat la vreo ora mai la nord de noi. Treaba cu insulele astea e ca sunt situate in Puget Sound si deci au acces la ocean prin Straight of Juan de Fuca dar altfel sunt pitite de apa mare in spatele unui lant muntos. (The Olympic Mountains) Sunt, deci, foarte bine plasate, undeva la jumatatea distantei dintre Seattle si Vancouver sau Victoria. Din cauza ca sunt retrase, aici e locul favorit al catorva zeci de familii de Orcas, care isi fac veacul pe aici, batand in lung si in lat apa dintre insule.

Insulele sunt multe, cu o gramada de posibilitati de sailing intre ele pentru ca te poti opri in oricare pentru un refill de mancare, benzina si ce mai ai nevoie. Populate in general cu sate tipice „northwest”, au farmecul lor aparte asa, cu cladiri de lemn, multe barci si pescuitul ca principala activitate. Multe dintre ele sunt chiar prea mici ca sa fie locuite in timp ce unele sunt chiar private. In afara de foci si balene, pe aici isi mai fac veacul si lei de mare, care stau tolaniti la soare aciuati pe vreo plaja pustie, cum vedeti in pozele de mai jos. Partea marfa? Toate treburile astea se intampla la doar 1-2 ore de mers cu barca din downtown Seattle.

Uite ma leii de mare cum stateau tolaniti la soare
Closeup
Pe drum am trecut si pe sub Deception Pass
Cat de mici sunt masinile alea 🙂

Cat despre transport, de data asta am decis sa nu mai luam masina / ferryul, asa cum eram obisnuiti, asa ca ne-am impachetat de hike, ne-am restrans la 2 rucsaci si ne-am urcat intr-o salupa – Victoria Clipper – care face legatura directa intre Seattle si Friday Harbor, un portuletz mic situat pe San Juan Island. Drumul a durat vreo 2 ore timp in care am jucat carti, am urcat sus pe deck si ne-am bucurat de ride. Odata ajunsi in Friday Harbor nu ne-am dat jos de pe barca pentru ca dupa ce s-au debarcat alti calatori, am plecat direct mai departe la whale watching.

Nu ne-a luat decat vreo 30 minute sa le gasim, vreo doua familii de Orcas care inotau fericite printre insule. Se ridicau, se scufundau, se faleau cu cocoasa lor si pufaiau apa, alt stres n-aveau. Ba mai mult, unele chiar au iesit sa ne faca show, cu botul in sus dand din cap. Un pui cred ca s-a pierdut si a venit atat de aproape de barca noastra ca nu cred ca ne desparteau mai mult de 3-4 metrii. Din pacate nu am fost pe faza sa il prind pe asta in poza dar am prins altele destul de misto.

Iote ce mare e
Balena cu puiul
Cum pufaie amundoi
Asta face ghidussiiiii
Unii s-au dus cu Zodiac din asta, ca sa fie chiar acolo langa ele, in centrul actiunii

Dragilor all in all, toata treaba asta a fost o experienta minunata care m-a facut sa ma reindragostesc de frumosul northwest. Pe cat de mult ploua si e urat in restul anului, pe atat de frumoasa este vara, va zic. Si drept urmare abia astept sa vina vara asta, ca pana atunci termin si scoala si tot si sa moara Gigi cate planuri avem ca am impresia ca numai pe acasa nu prea o sa stam. Vrem sa facem o gramada de ture cu moto, vrem sa repetam Sunshine Coast si poate chiar sa ajungem si pe la Yellowstone. Dar mai e mult pana departe, pana una alta revin mintenasi cu poze si povesti de pe insula in sine, unde am petrecut un weekend intreg plimbandu-ne, calarind scootere si vaslind la kayaks.

Hai va pup
Radu

8 gânduri despre &8222;Whale Watching in San Juans&8221;

1. da na, aia e, ne distram pe randuri :))) Stai asa ca mai vin imediat cu un post de pe insula, sa vezi ce caterinca a fost cu motopartele alea la roadtrip

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )