Friday Harbor, San Juan

Meet Friday Harbor
Chiar la intrarea in port
Friday Harbor street view

Asa cum v-am promis, revin cu niste poze din Friday Harbor si insula San Juan. Ca sa nu va confuzez, intregul arhipelag se numeste tot San Juans si este compus dintr-o gramada de insule, dintre care una se numeste… San Juan 🙂 Ei bine, chiar pe asta am fost noi, iar oraselul cel mai mare si mai turistic de pe ea se numeste Vineri Port.

Asadar si prin urmare, cum am ajuns in Vineri Port ne-am cautat direct doua aventuri: scooter rental and Kayak rental. Eram chititi, venisem aici cu un obiectiv. Stiam clar ca e faina o tura in jurul insulei, ca citisem si auzisem, si cum masini n-aveam si de bicle ne era lene, scooterele erau cea mai buna varianta. Nu de alta da’ am incercat manevra in Victoria acum doi ani si a fost de belea.

Cat despre kayak, pai era mai mare pacatul sa nu dam o tura la apus. Pe aici prin insulele astea e cea mai frumoasa zona, cu natura, animale acvatice, liniste, tot ce vrei numai sa vaslesti in liniste si in propriul tau ritm in jurul lor.

Ne pregatim sa scutarim
Si ne-am duuus maaa
Stai asa sa-ti fac o poza
Hai ca mai bine iti fac una in oglinda
Sh-am ajuns maaaa

Nu va imaginati ca insula nu e mare. Ne-am luat vreo 3 ore sa o inconjuram, asta cu niste ppprrr-prrr-prrr din alea de mergeau cu vreo 50kmph. Va dati seama ca dupa moto meu mi se parea ca merg ca pe bicicleta da’ a fost mai tare asa, ca mergand incet am apucat sa ne bucuram ca lumea de priveliste si sa vedem bine tot ce e in jur. Cu moto na…. la viteza la care merg eu ma uit mai mult pe sosea decat in jur, ca doar tin la viata mea. Acu era invers, ma uitam in fata odata la 5 minute ca oricum nu se schimba nimic. Ca sa ne intelegem, era asa de pustie insula ca venea o masina din an in paste 🙂

In fine, pe drum am vazut multe, de la un aerodrom mic pe care aterizau avioane din alea mici private, de 2-3 locuri, pana la ferme si restaurante perfecte de o nunta din aia in stil american, in gradina. Roche Harbor in special ne-a placut foarte foarte mult, cu un hotel in stil vechi, un restaurant construit chiar in marina si multe multe barcute, si-a pastrat aerul de odinioara de parca nu l-a atins deloc evolutia societatii. Ba dimpotriva, era chiar frumos renovat si revopsit, se vedea clar ca se mandresc cu stilul lui arhitectural

De prin nordul insulei
Asta era un hotel ceva, old school
Mmmmm
Un restaurant cu teresa si un super view peste marina
Si stau la margine de port, pomul copt si omul bun

Mai departe prin plimbarile noastre am inceput sa coboram spre sud pe coasta de vest, unde am vazut din nou balene, dar de data asta de pe uscat. A fost foarte misto, conduceam pe o sosea paralel cu apa cand numai zarim niste cocoase in departare in apa. Ne-am oprit la un lighthouse ca sa le admiram, apoi ne-am vazut de drum, ca ne cam cauta foamea si vroiam sa facem un picnic cu proviziile de le aveam prin ghiozdan.

Iar la drum
Farul cu pricina
Se putea cobora pe pietrele astea pana jos la apa da’ noi nu platisem parcarea asa ca n-am mai stat
Alternativele la doua roti erau… trei
Cand ne strangem la picnic, turnam cate un pic pic, vino draga mai aproape sa servim cate un mic mic. Pe naiba aveam biscuiti si chipsuri 🙂

Bun dragilor, mai departe ne-am intors la „baza” unde am predat inapoi scooterele si am luat kayacele. Pentru prima oara ne-am dat cu caiace la care in loc sa vaslesti… pedalezi. Frate foarte tare, aveam o viteza de nu-ti imaginezi cu muuuult mai putin efort decat ai crede. Am luat-o frumos de am traversat intrarea principala in port iute iute pana nu venea vreun ferry si am intins-o spre niste insulitze mai mici unde am luat o pauza de un chips.

La intoarcere na, deja ne cam ajunsese oboseala am cam blestemat cat de departe ne-am dus pana sa ne decidem sa o luam inapoi 🙂 Da’ a fost foarte fain, mai ales ca am ocolit insulele pe partea cealalta, practic iesind din „siguranta” golfului si lovindu-ne de valurile adevarate. Da’ a fost foarte misto ca din cauza asta am vazut Porpoise, niste delfini mai mici si negrii care o ard prin zona asta. Ca si balenele, sunt multe familii pe aici si merg numai in grupuri, asa ca atunci cand am vazut unul pac-pac, au mai aparut si alte cocoase pe langa kayacele noastre. Bineinteles pe langa asta am vazut si foci care inotau si ele cu noi, da’ apar si dispar atat de repede in apa ca nu apuci sa le faci nici o poza 🙂

Na ca o ardem sportiv si ne pregatim de kayak
Haida, ii dam blana?
Northwest tata, you gotta love it. Apropo kayakul ala statea atat de ridicat de fata nu pentru ca sunt eu prea greu ci pentru ca e Sandra prea usoara 😀
Stand la un chips sa ne reincarcam pentru drumul inapoi

Da dragilor si cu asta incheiem. A fost un suuuper weekend care ne-a aratat ca daca vremea e buna, poti sa te distrezi de minune si sa te decuplezi total de stresul de acasa si aici la noi, la o ora de casa, fara sa investesti mii de dolari in avioane si hoteluri. Fain, ne-a placut atat de mult incat ne gandim cum sa refacem experienta anul asta, tre sa ne gandim la variante. Pana una alta, va pup ca ma intorc la teme si ne auzim in curand. Oficial mai am mai putin de 5 luni ramase de scoala. Home run, tata.

Hai v-am pupat,
Radu

Stai asa ca aici avem cedeaza apoi dam blana sa traversam canalul
Sh-am ajunsss inapoi maaaa
Asa ca acu stam nitel sa ne bronzam si noi

8 gânduri despre &8222;Friday Harbor, San Juan&8221;

1. ba da si cred ca ne-am fi panicat tare daca ne trezeam cu balene langa noi 🙂 Din caiace nu am vazut decat Purpoise balenele de pe mal si din barca mare. Da’ noi mergem oarecum paralel cu malul, relativ aproape. Nu cred ca balenele vin chiar atat de aproape…. sau eu stiu?! 🙂

1. Mmamaaa cataa postu….recunosc ca nu am citit cuv cu cuv si mai ales ca mi s-a zis ca e post nou nu am primit mail….Deci s-a petrecut ceva am fost ignorată hahahh

1. Nu e adevaraat androidul meu face ce trebuie si primeam mail pe ambele mailuuri
        Da la poze mereu ma uit 😋
        Si cred ca postu tau sabotează androidul meu e f clar nici comentariile nu vrea să le punaa

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )