Masini din tinerete

Stateam eu azi la dush si ca de obicei ma gandeam la ale mele. Si nush ca ce chestie, am inceput sa imi amintesc de masinile pe care le-am condus in tineretea mea. Cred ca totul a plecat de la niste poze de le-a pus un preten pe fb in care mi-am recunoscut Loganul. Si mi-am amintit cu placere de ele, cu atata placere ca m-am decis sa petrec un pic de timp sa pun pe hartie mica istorie a celor (acum) 12-13 ani de condus, asta asa, ca sa am de unde sa mi le amintesc peste inca 20!

Dar nu numai d-asta, ci si pentru ca sunt sigur ca si voi va veti regasi in cel putin unele dintre masinile astea, cu variantele lor pe care le-ati avut fiecare. Poate un Oltcit, poate un BMW mai vechi, aia e. E frumos cand te uiti in spate, iti amintesti cu placere de unde ai plecat si ce ai condus. Cei care ma cunoasteti din Ro sigur o sa radeti, ca doar in masinile astea m-ati cunoscut si cu ele ne-am „dat”.

O sa vedeti ca am povestit disproportionat, punand accent mult mai mare pe masinile mai vechi, cele din ro, dinainte sa am blogul. Asta pentru ca despre cele de aici am mai tot povestit cu diferite ocazii, le-am pus aici practic mai mult „for completeness”. Dar sa incepem cu inceputul…

MDMul: Dacia 1310, 1995
Km condusi: nedefinit pentru ca nu ii mergea kilometrajul, est. 10k
Ani condusi: 2
Motor: 1.4l, 67 cp

MDMul carand un brad. A se observa cat de tanar eram pe vremea aia…

Din lista asta, MDMul (de la numarul de inmatriculare) este singura pe care nu am ales/cumparat-o eu, ci am mostenit-o, era masina familiei. Am primit-o la 18 ani, am folosit-o in mare parte ca sa ma duc la meditatii in cls a 12-a, de colo colo ba la mate ba la romana, ca sa fac si eu cumva sa intru la ASE. Am condus-o vreo 2 ani pana m-a salvat mama ca cred ca ii era frica ca ma lasa masina prin vreo rapa si a cumparat alta (vedeti voi mai jos) Saraca vai neamul ei era, genul ala de masina de nu ti-o putea fura decat tot un conducator de Dacie pentru ca era un soi algoritm, un fel de dans anume pe care trebuia sa-l faci ca sa nimeresti viteza intai in cutia de viteze. Ah si bineinteles sa nu uitam de jiglerul-mortilor-masii care se infunda si te lasa in mijlocul intersectiei cand iti era lumea mai draga. Sau de soc-ul pe care daca il mai uitai tras, cum mi se intampla mie des, iar o comiteai si te lasa in drum inecata.

Dar nu era nimeni ca mine, am pus eu ulei full sintetic in ea, ca asa am auzit eu de la cineva ca „trage mai bine”. Si la un moment dat cand am facut rost de niste bani de buzunar din niste softuri de le-am scris, ce credeti ca am facut cu ei? I-am investit masiv intr-un sistem audio, ca sa schimb cassu’ ala de il cumparasem din targ si care mergea cu o caseta din care atarna un fir care la ranadul lui intr-un MP3 player portabil. Asa ca mi-am luat un super  Pioneer si doua boxe Alpine, de m-am chinuit juma de zi sa le instalez ca tapiteria din carton a Daciei nu tinea boxele prea grele.  Baaaa da’ si ce scandal faceam dup-aia. Aproape cocalar-wanna-be eram, noroc ca ascultam numa rap, aia ma mai salva 🙂

Ah va mai povestesc de inca un feature apoi trec la urmatoarea. Dacia n-avea ea aer conditionat, nici servo directie sau geamuri electrice, da’ avea un soi de venitlatie speciala la picioare. Asta pentru ca odata incercand sa repar o pana (eu incepator fiind) nu am pus cricul pe suportul lui ci pe podeaua masinii, si ce credeti ca s-a intamplat? A trecut cricul prin podea de m-am trezit cu el in masina, de impingea pedalele in sus. Si de atunci mergeam cu o gaura in podea de se uda covorul de fiecare data cand dadeam in balti 🙂

Si ce mai e de mentionat, MDM-ul a fost parte din perioada aia a vietii in care nu aveam bani nici sa cumpar o merdenea, d-apai sa merg cu masina. Strict pentru drumul pana la meditatii platea mama benzina, (sa nu uitam ca eram la liceu) da’ in rest faceam cheta. Chiuleam de la o ora ca sa fugim la Slanic Prahova sau la Snagov, puneam toti mana de la mana si faceam de 5-6l de benzina. Masina asta saraca nu prea vedea plinul decat cand o conducea mama, in rest la mine statea numa pe rosu. Cand am vandut-o, samsarul de a luat-o nu a vrut sa imi dea nici un ban in plus pe boxe asa ca le-am dat jos si i-am dat-o cu gauri in usi. Am luat 950 euro pe ea, ej nebun? Pai boxele alea singure faceau 20% din valoarea masinii 😀

MOC-ul: Dacia Logan, 2005
Km condusi: 60k
Ani condusi: 3
Motor: 1.6l, 90cp

Pe Transfagarasan, iarna

Cu MOC-ul, alta treaba! A cumparat-o mama ca sa faca upgrade la masina familiei (eu in primul an de facultate, inca sarac lipit). Intelegerea a fost ca o conduc eu cam tot timpul (gen masina mea) cu conditia sa fac masina disponibila de fiecare data cand aveau ei drum prin tara. Mi-a convenit ca nu mai suportam mult MDM-ul, va zic.

MOC-ul l-am avut cam tot anii de facultate. A fost fain, pe langa Dacia de dinainte, Loganul parea limuzina. Iar in ochii mei oricum Mercedes era, nimic mai prejos. Foarte mandru eram de ea. Tot ulei sintetic bagam si in asta iar ce cauciucuri am pus pe ea, n-a vazut neam de neamul Loganului asa Dunlop-uri (exact aceleasi le-am primit stoc pe WRX cativa ani mai tarziu ca fiind high performance summer tires).

Pe perioada MOC-ului am inceput sa am nitel mai multi bani, parca imi dadea calculul ca imi permit sa ma duc cu masina la facultate 2 zile pe saptamana. In celelalte 3 luam metroul ca sa imi ajunga si pentru weekend sa ies odata. Apoi m-am angajat prima oara si toti banii ii bagam sa imi permit sa merg cu masina oriunde si peste tot. Atunci au inceput roadtrip-urile (si prin tara si pe afara) si asa am ajuns la cei 60k km in 3 ani. A fost misto, viata buna aveam. Ca sistem audio, am instalat aici boxele de pe MDM iar mai tarziu mi-au facut prietenii cadou un mare subwoofer de ziua mea. Vai ce scandal faceam, duduia asa de tare ca seara cand mergeam la drum lung se vedeau cum palpaiau farurile pe bass, ca sugeau curentul din masina.

Cee’dul: Kia Cee’d, 2008
Km condusi: 40k
Ani condusi: 2
Motor: 1.6 122cp

La road trip prin Turcia

Kia a fost prima mea masina adevarata 🙂 A fost si prima pe care am luat-o din banii mei, configurata, gandita si visata de mine. Hatchback,  ESP, MP3, geamuri electrice, jante, tot ce vrei. Lux, tata. Deja incepeam sa am vise de mare sofer, in perioada asta mi-am facut scoala de pilotaj auto (rally) da’ evident nu pe masina asta. Mai dadeam un drift din cand in cand noaptea pe strazi, iar drumurile la 11 seara de la Curtea de Arges pana sus la Vidraru, in care ajungeam jos cu rotile incinse si mirosind a placute de frana au fost nenumarate.  (aveam pe cineva cu o casa in Curtea de Arges si mergeam des).

Au inceput totusi sa se stranga teanc amenzile catre Politia Romana. Vai mama mea cati bani am investit, deja ma consideram un mare sustinator al politistlor, nu de alta dar contribuiam aproape lunar la bugetul lor. Mai tarziu cand au bagat punctele, era sa dau de dracu, de doua ori am ajuns la 11 puncte si m-am potolit la fix.

CBRul: Honda CBR F4i, 2001
Km condusi: 10k
Ani condusi: 2
Motor: 600cc, 115cp

Roadtripin’ the beautiful Romania

Prima mea motocicleta, luata cu credit peste datoria la masina. Dragoste maaaaare, va zic. Aici mi-am gasit o mare pasiune care avea sa ma mai tina inca 5 ani in state. Extraordinar de frumoasa perioada asta, dar si deosebit de tampita. Vai capul meu ca nu odata mi-am vazut moartea cu ochii pe motor in Romania. De fapt, mi-o cam vedeam in fiecare zi pana la munca si inapoi. Slava domnului nush cat rahat am mancat cand eram mic dar am facut ce am facut si am reusit sa nu cad niciodata. Si m-am dat tata! M-am dat atat de mult ca acum ma uit in spate si chiar pot spune ca mi-am trait viata la limita. Nopti intregi pierdute pe strazile din Bucuresti, weekenduri pe soselel tarii, foarte-doarte frumos. V-as zice top speed-ul atins, dar nu ma apuc sa scriu pe aici chestii ilegale 🙂 Sa spunem doar ca inca nu l-am batut nici acum, si am conduc vehicule mai rapide.

Incredibile motocicletele astea. Asta pe care o aveam eu avea 10 ani vechime si naiba stie cati km, ca ti le reseteaza samsarii aia de le aduc de afara. Ba da’ mergea de n-avea aer nene, nimic nu scartaia la ea. Schimb de ulei, cauciucuri bune si benzina sa ii dai, ca in rest zboara.

Din pacate dragostea cu CBRul s-a terminat cand a trebuit sa plec in state. Atunci am vandut si motorul si masina. Apoi mi-am platit datoriile la banci si pe unde mai aveam si am plecat cu diferenta de bani in buzunar, gen averea mea dupa 4 ani de munca in ro. Aveam vreo $4000 cash 🙂

WRXul: Subaru WRX, 2011
Km condusi: 80k
Ani condusi: 5
Motor: 2.5l turbo, 265cp

De pe camp

Ei bine cand am ajuns in state m-am decis sa ii dau curs pasiunii pentru masini sport, asa ca m-am bagat la un WRX. Asta a fost prima mea masina sport adevarata. Hatchback, albastru-Subaru, un mare woofer in spate (si asta primit de la prietenii de aici cadou de ziua mea) eram gata sa frang inimi pe strazile din Seattle, in viata mea de burlac de aici. Noroc ca nu m-a tinut mult viata de burlac ca m-a gasit Sandra dupa un an si un pic si atunci frantul de inimi s-a transformat mai mult in drumuri frumoase dus-intors in fiecare weekend intre Seattle si Vancouver, ca doar aveam relatie la distanta.

WRXul a fost masina cu care am batut in lung si in lat tot statul Washington. In numar de km, weekenduri petrecute pe afara si roadtrips, a fost echivalentul celorlalte masini din Ro, numai ca aici. Frumoasa tare perioada asta, perioada de inceput de state. Masina asta o sa ramana tot timpul speciala pentru mine. In termen de condus sportiv, cu WRX am fost de cateva ori la Autocross (ceva traseul de indemanare cu jaloane) dar la track nu m-am incumetat.

RRul: Honda CBR 600RR, 2007
Km condusi: 20k
Ani condusi: 5
Motor: 600cc, 105cp

Motorul, casca si nevasta

Ahhh, RRul. RIP ca abia l-am vandut acu vreun an. Mama-mama ce frumos a fost cu RRul, prima mea motocicleta in state. Pe motocicleta asta am cucerit-o si pe Sandra, plimband-o in miez de noapte pe la margina lacului. Nemaivorbind de multe-multe excursii la camping, pe autostrazi, pe sosele mici, pe ferry-uri, peste tot.

Ca si de WRX, de motocicleta asta imi voi aduce tot timpul aminte cu mare-mare placere. Si fiti aici atenti la mine ca am vandut-o doar temporar, pana cand cresc copiii mai mari, da’ apoi sigur ne luam alt motor si mergem ca mosu’ si baba pe el impreuna, mai batem nitel din tara asta mare.

Kia: Kia Forte, 2007
Km condusi:  40k
Ani condusi: 3
Motor: 2.0l, 154cp

Si cu Kia am facut our fair share of roadtrips

Ca sa faim fair, asta a fost de fapt masina Sandrei, ea o conducea zi de zi pana la munca si inapoi. Dar o pun pe lista ca pana la urma e masina familiei, cumparata si planuita impreuna. In plus, am luat-o si pe dansa deseori la roadtrips, campinguri, pe unde tot eu o conduceam. Probabil ca am condus mai mult de jumatate din km pe care i-a acumulat pana acum. In general mergeam cu Kia cand aveam nevoie de mai mult loc in portbagaj decat ne putea oferi hothatch-ul de WRX.

Masina asta e speciala in gandurile mele in primul rand pentru ca este prima masina a Sandrei. A fost frumos asa cat am cautat-o, cat ne-am gandit ce sa ii luam, pana cand ne-am dus sa o cumparam. Era gen prima chestie mai „mare” care o planuiam impreuna.

STIul: Subaru STI, 2016
Km condusi: 20k, in progress
Ani condusi: 1.5, in progress
Motor: 2.5l turbo, 305cp

Track days. Vruum Vrrummm

STi-ul este masina curenta, la momentul la care scriu postul asta. Din cauza ca inca este „valabila”, nu sunt atat de melancolic cand ma gandesc la ea. In primul rand, STi-ul a fost pentru mine masina de track. Cu ea am inceput si so far am un sezon intreg la activ si astept cu mare interes sezonul 2017. In afara de asta, din cauza Elefantului pe care il conduce Sandra (vezi urmatoarea masina), STi-ul nu prea mai e masina de roadtrips. E cam prea turbata ca sa fie comfortabila, asa ca ramane masina de track si de mers dus-intors la munca, pentru mine. Masina de „daddy cool” 🙂 Dar evident, uneori cand am chef „sa ma dau”, atunci o mai luam si pe ea la drum in afara.

Elefantul: Nissan Pathfinder, 2015
Km condusi: 10k, in progress
Ani condusi: 0.5, in progress
Motor: 3.6l V6, 260cp

Sa vezi acu roadtrips

Hehe, aici dragilor nu am multe de spus. Asta pentru ca povestea asta abia incepe…

Dar pe scurt, Elefantul i-a luat locul Kiei, in sensul ca este masina cu care face Sandra dus-intors pana la munca. Si in afara de asta, este the ultimate roadtrip vehicle. Are o gramada de loc pentru cargo, 7 locuri si 2.5t capacitate de tractare, in cazul ca ne gandim sa luam o barca la un moment dat. Asta explica de ce STi-ul saracul nu vede prea multe roadtrips: ca e prea belea la drum lung cu Pathfinderu’.

Gata dragilor, cu asta am incheiat scurta introspectiva in istoria masinilor mele. Cu siguranta o sa zambesc cand o sa recitesc postul asta peste ani si ani.

Hai v-am pupat,
Radu

8 gânduri despre &8222;Masini din tinerete&8221;

    1. in poza aia boss!

      O stiu si eu totusi :)) Nu te tin minte pe tine conducand-o. Dar tin minte ca din dacia aia am vazut pentru prima data arcul de triumf :))) conducea Mitica 😀

      1. Haha tare asta. Auzi cum a văzut el prima oara arcul de triumf 😀😀😀 Deci ți-a trezit și ție amintiri postul asta. Bun 😀😀

  1. Doamneeee…..MDMul l-am condus și eu….asa ceva……..
    Trebuia sa treci și motivul micul gigant ca l-ai mai condus pe ala ala.meu😀😀😀😀😀 și STul

    1. O sa razi dar am făcut un xls cu toate, chiar înainte sa scriu postul asta. Dar aici nu avea sens sa scriu decât ce am avut ca mașini de zi 😀

  2. Deci te a invatat sa conduci MDM ul ! Si pe tine si pe Iulia !
    Cand aveai tu loganul eu aveam TICO ! asa ca nu te am stresat prea mult ca si cu MDM ul !
    Despre ce mai vorbeai cu atata placer daca nu era MDM ul !

  3. Nu ai spus prea multe ca sa nu aflu eu lucruri nestiute nu ?
    Stiam eu de ce ma rog la doamne -doamne in fiecare seara pana te vedeam acasa !

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s