Summer on the road

Dragilor, astazi facem pauza cu seria Islanda, si povestim despre Vara lui 2017. Stiti ca imi place mie sa postez ceva de genul asta in fiecare toamna, gen un post in care sumarizez iesirile si plimbarile de peste vara (vezi gen #neverstopexploring de anu trecut sau Vara 2015).

Ca sa setez un pic contextul, problema e ca aici in Seattle / Pacific NW pe langa faptul ca vara e scurta, mai si sunt doar doua anotimpuri: vara si ploaia. Asa ca na, dupa 8-9 luni de toamna-iarna-primavara (read: ploaie), cand in sfarsit vine vara eu sunt ca un urs din ala care tocmai s-a trezit din hibernarea de iarna si vrea sa faca de toate. Si vara aici este indeajuns de scurta incat gluma care umbla pe aici e: ce ai facut vara trecuta? Ah eram intr-un meeting.

Taadaam. Rosu la visiniu trage
Poposind pe marginea drumului

Asadar, vara aici incepe dupa vacanta de 4 iulie si are exact 12 weekenduri, pana pe la sfarsitul lu Septembrie. Asa ca na, un om cu multe idei si multa energie ca mine, are multe multe de facut si are in general weekendurile numarate: cam stim ce vrem sa facem si pe unde vrem sa ajungem. Pana acu 1 an eram tot cu motorul si cu cortul in tripuri de weekend, jur cu ca am facut zeci de mii de mile nu glumesc. Dar na, a venit momentul sa trebuiasca sa vindem moto si sa ne gasim alta distractie care sa-l inlocuiasca. Asadar, people, meet Minnie.

Minnie este noua noastra achizitie, care tine loc de motor. In ciuda faptului ca moto avea 150cp si 200kg iar Minnie are 0cp si aproape 2 tone, chiar daca la prima vedere nu pare, sunt o gramada de asemanari intre moto si Minnie. De exemplu ambele sunt rosii si ambele au doar doua roti, numa ca la Minnie sunt pozitionate un pic aiurea. 🙂 Lasand gluma la o parte, cea mai mare asemanare este ca ambelesunt vehicule de vara care ne tin weekendurile ocupate si ne permit sa iesim in lume si sa avem viata activa pe care ne-o dorim. Cea mai mare diferenta din punctul asta de vedere este ca moto nu era deloc baby friendly in timp ce Minnie este.

In tabara
Si pe langa ea
Uite asa devine ea mesmerized de tot ce se intampla in jur

Deci Minnie este o rulota – are tot ce ne trebuie ca sa incoluiasca weekendurile cu cortu astfel inca sa le faca baby-friendly: are caldura, AC, aragaz, microunde, hota, baie cu dush, apa calda, tv cu DVD si sistem audio si tot ce altceva iti mai trece prin cap. Are un queen bed, doua paturi etajate pentru copii si la nevoie poti culca o 5-a persoana intr-un pat ad-hoc din dining area. Si da, poate fi tractara (aproape) lejer de Pathfinder care a venit cu tot ce ii trebuie ca sa traga pana la 2.5t chiar si pe distante lungi si la viteza de autostrada (3.5l v6 260cp, 4×4 si racire aditionala pe transmisie, just in case).

Bun pai si pe unde am fost cu Minnie pana acum? Peste tot… 🙂 L-am luat imediat cum ne-am intors din Islanda – ca sa fiu sincer, sa zicem multam globalizarii si internetului, ca de fapt l-am cumparat practic la telefon prin Skype, folosind wifi random din tot felul de piatete pe unde gaseam in Reykjavik si am pus depozit cu cardul. Dar lasand aia la o parte, l-am ridicat cum ne-am intors si de atunci va dau cuvantul meu de onoare ca ni s-a schimbat toata vara. Daca pana atunci aveam impresia ca o sa stam numai in casa minus 2-3 weekenduri pe la vreo cabana, jur ca am fost plecati aproape in fiecare weekend in care nu am avut alte planuri gen vreun botez, vreo zi de nastere sau asa.

Mai pe masa, mai pe langa
Tata stai ca te ajut eu sa scoti furtunul asta de aici
L-am inghesuit pe Minnie chiar si pe ferry, cu cateva ocazii

Deci iesim peste weekenduri in State Parks pe aici pe langa noi – avem tot ce ne trebuie, majoritatea sunt deja full utiliate si pregatite pentru full RV hook up – apa curenta, eletrcicitate. Altele nu au ce le trebuie si atunci mergem la „dry camping” – adica ca la un loc normal de cort si ne bazam pe gaz si rezervele rulotei de apa pentru nevoie de zi cu zi. La dry camping ai mai putina functionalitate – tot ai caldura, apa calda, frigider, dar nu hota, microunde sau TV, care au nevoie de electricitate.

Bai e foarte misto, va dau cuvantul meu de onoare ca de cand il avem mi s-a inzecit nivelul de experiente traite – parca am redescoperit viata de aventurier chiar si cu copil. Piticei ii place maxim sa mearga cu Minnie – va dati seama ca aproape 48h cat stam plecati copilul asta zici ca e copilul padurii? Sta *exclusiv* afara, acolo mananca, acolo rade acolo plange acolo se joaca, tot! Vedeti in poze. Sta indoor doar cat doarme si atat. In rest, prin paduri, pe poteci, mai cu mingi, mai butoneaza la o piatra, mai alearga o omida, fuge prin iarba, in poienite, e absolut superb!

Apropo de curand a invatat sa gineasca murele in tufe si vrea sa si le culeaga singura mai nou, de tre sa avem grija sa nu se intepe sau sa culeaga cine stie ce alte minuni. Fiecare iesire pentre ea reprezinta o tona de oportunitati de invatare. Se holbeaza minute in sir la fiecare loc de cort din jurul nostru – orice ii atrage atentia – ba un caine, ba un foc, un gratar, niste copii cu bicicletele sau niste oameni care tocmai ajung si isi aseaza rulota.

Cam asa isi face piticutza veacul
Sau asa, na fericire
Si cam asa isi face TA-TA veacul, la cafeaua de dimineata, bauta pe racoare

Acestea fiind spuse, avem deja vreo 12 nopti petrecute in ea si peste 5000km facuti (majoritatea din astora, vreo 3k, doar in drum pana in Yellowstone, dar despre asta mai multe cu urmatoarea poveste) – si ganditi-va ca anul asta am inceput tarziu, pe la jumatatea lui Iulie. Sa vedem la anu, cand incepem devreme, gen Aprilie. Pana una alta, cu tristete in glas realizez ca e deja Octombrie si ca trebuie sa il bagam la iernat. Cam vine frigul pe la noi – nu ar fi o problema noptile ca se mentine destul de bine temperatura – dar devine greutz si pentru noi si pt pitica sa stam afara atatea ore continuu cand e racorica. Deci weekendurile urmatoare probabil ca il winterizez, spal si acopar, iar apoi reluam aventura in primavara viitoare.

Hai va pupa aventurierii, ca mai avem putin si aterizam in Hawaii. Dar despre asta, va povestesc cu alta ocazie 🙂

Mocanitii

12 gânduri despre &8222;Summer on the road&8221;

1. Haha ba să știi că și mie. Chiar îi ziceam Sandrei zilele trecute că deja imi e dor de Minnie si încă nici Sf lu octombrie nu e.

Aia e, om hiberna și iarna asta, ca în altele. 😀😁 Oricum pe mine mă ajută cu dorul sa rememorez plecările scriindu-le aici pt voi.

1. Păi depinde, in mare parte strâng. Unele le bag în mașină, altele în rulota, altele doar le pun p sub rulota. Dar nu că mi-ar fi frica că le fura, ci că sa nu le ude roua sau daca ploua.

Oricum problema asta o aveam și la cort, deci na, poți spune că eram obișnuiți cu ea. Dar merge repede, nu îmi ia mai mult de câteva minute seara că stau organizat și păstrează totul la îndemână.

1. Să știi k chiar mă gândeam la voi oricum, cum arată mult pe afară. Mai apucați sa ieșiți acum cu copiii? Că la noi clar era greu. Dar gen cu o rulota sunt mult mai simple lucrurile

2. Nimic nu te poate tine departe de „afara”. Așa ceva! ☺ Sunteți grozavi!
    Achiziția e o bijuterie. Ca, deh, nu mai puteti în trei cu motocicleta. 😉

1. Hahaha exact!!! Am incercat, m-am chinuit, m-am gândit, nu era neam nici un chip să pot instala scaunul de copil pe motocicleta. Așa că ne-am adaptat 😀😁😂

Hai zi-mi ceva! Ca mor dupa comments :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )